בית הורים עירוני ע"ש שלום כספי – דיור מוגן בהרצליה

דיור מוגן בהרצליה – בית הורים עירוני ע"ש שלום כספי

במיקום מרכזי בהרצליה, נמצא דיור מוגן שלום כספי. בית זה מעניק לדייריו שירות אישי ואיכותי ושפע של פעילויות לשעות הפנאי  במגוון תחומים כולל חוגים, פעילות גופנית, אירועי תרבות והעשרה. הבית מאד משפחתי וביתי.

 

דיור

בדיור מוגן שלום כספי ישנן 100 דירות מרווחות ומשופצות.

תנאי המגורים של דיירי המקום נחשבים לגבוהים באופן יחסי. כך, הם מוצאים את מקומם בחדרים מאווררים ומאובזרים, אשר נותנים מענה לצרכים השונים שלהם. כך, למשל, בכל מקרה של מצוקה יכולים הדיירים להזעיק את צוות המקום באמצעות מנגנון קריאת המצוקה הנמצא בחדריהם. במסגרת השירות מוענקות גם ארוחות חמות, אשר הרכבן נקבע על פי צרכי התזונה של האזרחים הוותיקים.

שירותים

מחוץ לחדרם, זוכים הדיירים ללא מעט שירותים. דגש רב במקום ניתן על הפן הרפואי, וזאת בדמותם של ביקורות תקופתיות, אבחונים, אשפוזים, טיפולים מונעים וכן הלאה. על מנת להרחיב את התמונה הרפואית, מוענקים לדיירים גם טיפולי פיזיותרפיה מסוגים שונים, וזאת על ידי מומחים בתחום.

מסגרות חשובות אחרות, סטנדרטיות מעט פחות, הן ריפוי בעיסוק או בדיבור, אשר מוכיחות עצמן כיעילות ביותר במצבים רבים. מבחינה סיעודית, ניתן לדיירים סיוע רב בהתנהלות ובביצוע הפעולות היום יומיות השונות (בעיקר עבור הדיירים הסיעודיים). כמו כן, מוענקים למעוניינים בכך עזרה סוציאלית על ידי מומחים בתחום, וכן ייעוץ שיקומי.

הצוות

מיותר לציין כי כלל שירותים אלה מוענקים לדיירים על ידי הצוות החם והמסור שפועל במקום. הוא כולל, בין השאר, רופא כללי או גריאטרי, אחיות, מטפלים ומטפלות, מומחי פיזיותרפיה, עובדים סוציאליים ועוד. חלק מהטיפולים ניתן גם בשעות הלילה, וזאת על ידי צוות הכוננות המיוחד שנמצא במקום. כמו כן, ראוי להדגיש גם את מקומם של המתנדבים השונים, שמגיעים למקום על מנת לשמח את הדיירים ולסייע להם.
פעילויות

לדיירים מוצעות שפע פעילויות לשעות הפנאי, שמטרתן להפוך אותן לנעימות הרבה יותר. כך, עומד לרשות הדיירים מועדון מרווח, בו טלוויזיה ומשחקים חברתיים שונים, כמו גם ספרייה ממנה יכולים להשאיל ספרים.

חדר הכושר הפועל במקום מסייע לדיירים לשמור על מרצם, בין אם באופן פרטי ובין אם במסגרת של אחד החוגים המוצעים להם. ראוי לציון גם בית הכנסת, בו נערכות תפילות מדי יום וכן במועדי ישראל. מדי מספר חודשים, יוצאים הדיירים באופן מרוכז לטיולים ברחבי הארץ, או לאירועים תרבותיים מסוגים שונים.

כתובת
אנה פרנק 10
"מרכז מידע גיל הזהב אינו קשור למוסד זה ודף זה הינו אינפורמטיבי בלבד. ניתן לפנות לעסק באופן ישיר או להתקשר ל- 077-9033548 לקבלת יעוץ חינם"