בית אבות סיעודי עמל גת – בית אבות סיעודי בקיבוץ גת

בית אבות סיעודי בקיבוץ גת – בית אבות עמל גת

ב-1941 נוסד במישור החוף, שלושה קילומטרים צפונית מקרית גת, קיבוץ גת. ייסודו נעשה על ידי עולים ממדינות מגוונות, ובכלל זה פולין, אוסטריה ויגוסלביה. רצה הגורל וחלק מאותם עולים, עשרות שנים לאחר כן, שוכנים כיום במוסד הסיעודי עמל גת, הפועל באותו קיבוץ.

בדומה למוסדות סיעודיים אחרים המנוהלים על ידי התנועה הקיבוצית, גם בעמל גת ניתן למצוא שורה רחבה של טיפולים עבור הקשיש, אשר יחד עם האווירה הפסטורלית השוררת במקום והחברה האינטימית של בני גילו משפרים את מצבו לאין ערוך.

דיור

בית האבות הסיעודי עמל גת נועד לקלוט אל חדריו כ-20 קשישים סיעודיים. הדיור נעשה בחדרים מרווחים ומאובזרים, בהם משתכנים קשיש אחד או יותר. לרשות הדיירים עומדת גם חצר, בה יכולים לטייל וליהנות מאור השמש, הקופחת מעל ראשם במרבית ימות השנה.

שירותים ופעילויות

כאמור, קשישי בית האבות הסיעודי עמל גת זוכים לדאגה ולטיפולים המוענקים להם על ידי צוות המטפלים הסיעודיים שבמקום. הצרכים הרפואיים שלהם מוצאים מענה בדמותו של הרופא הגריאטרי הפועל במקום, ומציע טיפולים מונעים, בדיקות ואבחונים.

התפיסה של אנשי מוסד זה היא כי שמירה על מרצו של הקשיש תחולל פלאים גם לגופו. במסגרת זו, לוקחים הדיירים חלק בתוכנית של הפעלה תעסוקתית, בה תורמים לאורח החיים במוסד, מעבירים את זמנם ומפעילים את גופם בו זמנית.

בנוסף, מוצעים עבורם שירותי פיזיותרפיה, הניתנים על ידי צוות מומחים.דיירי המוסד הסיעודי עמל גת מקבלים במסגרת השירות סיוע סוציאלי, וכן נהנים מפעם לפעם מפעילויות פנאי המאורגנות עבורם: חוגים, הרצאות, ימי עיון וכדומה.

צוות

באשר לכוח האדם של בית האבות הסיעודי עמל גת, הרי שהוא מורכב מבעלי מקצוי בתחומים שונים. מעבר לרופא הגריאטרי ולמטפלים הסיעודיים אותם הזכרנו כבר, מועסקים במקום גם עובדים סוציאליים, אנשי מזכירות, אחים ואחיות, פיזיותרפיסטים וכן הלאה. אלה מעניקים לדיירים סיוע סביב השעון, ועומדים לרשותם בכל אשר יחפצו.

המחשה - איתני גת

המחשה – איתני גת

כתובת
עמל גת
"מרכז מידע גיל הזהב אינו קשור למוסד זה ודף זה הינו אינפורמטיבי בלבד. ניתן לפנות לעסק באופן ישיר או להתקשר ל- 077-9033548 לקבלת יעוץ חינם"