ירושלים של זהב – בית אבות בירושלים

בית אבות בירושלים – ירושלים של זהב

בית האבות ירושלים של זהב, אשר הוקם בעיר לפני למעלה מעשור, מאגד תחתיו שורה ארוכה של שירותים וטיפולים המותאמים לבני גיל הזהב המגיעים אליו. אלה ניתנים על ידי צוות המקום, המצטיין ביחס חם לכל דייר ודייר.

דיור

בית האבות ירושלים של זהב נחשב למוסד גריאטרי אינטימי באופן יחסי, שעה שאוכלוסיית הדיירים שלו מונה לא יותר מאשר 50 דיירים. אלה מוצאים את מקומם באחת משתי המחלקות העיקריות הקיימות במקום: הראשונה היא מחלקת הקשישים העצמאיים, והשנייה- מחלקת הקשישים התשושים.

הגם שתנאי ההשתכנות בכל מחלקה שונים במידה רבה, מכנה אחד משותף קיים ביניהן: בשתיהן, מניחים אנשי בית האבות רמה מסוימת של עצמאות מצד הקשיש, והדאגה הסיעודית לו אינה רחבה יתר על המידה. מבחינת תנאי המגורים, הרי שהקשישים משתכנים בחדרים מרווחים באופן יחסי, הכוללים שירותים צמודים ומערכת מיזוג אוויר.

בעת חירום, יכולים הקשישים להזעיק את צוות המקום על ידי מנגנון קריאת המצוקה הנמצא בכל חדר. השירות עצמו כולל גם ארוחות חמות, הניתנות לקשישים מספר פעמים ביום. הרכב הארוחות מותאם לכל דייר ודייר, והוא נקבע על ידי הדיאטנית המוסמכת אשר פועלת במקום. כמו כן, לדיירים ניתנים שירותי כביסה או ניקיון.

שירותים

ההיבט הרפואי של השתכנות הדיירים במקום מוצא מענה במספר דרכים. ראשית, הרופאים אשר פועלים במקום מבצעים בדיקות תקופתיות, אבחונים וכן טיפולים מונעים, על פי הקשיים והצרכים של הדיירים השונים. במקום מופעלת מסגרת פיזיותרפיה, על ידי מומחים בתחום, והיא נועדה להשלים את התמונה הרפואית.

באשר לטיפול הסיעודי, ציינו כבר כי הוא אינו מקיף כמו במוסדות סיעודיים במלוא מובן המילה, אם כי הוא קיים בהחלט. פן אחר של חיי הקשישים שמוצא מענה במקום הוא זה הסוציאלי, שעה שעובדים סוציאליים הפועלים בו מסייעים לקשישים להשיג את זכויותיהם, מעניקים להם ייעוץ בהיבטים שונים של חייהם וכן הלאה.

הצוות

מבחינת כוח האדם הפועל במקום, הרי שהוא נמצא ביחסים טובים מאד עם הדיירים, וכן בעל ניסיון רב בסיוע להם. בין בעלי מקצוע חשובים אלה, אפשר להזכיר את הרופא הגריאטרי, האחיות, המטפלים האישיים, מומחי הפיזיותרפיה, הדיאטנית וכן הלאה.

התקשורת שלהם עם הקשישים אפשרית במספר שפות, ולא רק בעברית: לדינו, אידיש, אנגלית או צרפתית, למשל, מדוברות על ידי צוות המקום. חלק מהשירותים הניתנים במקום, יש לציין, עומדים לרשות הדיירים גם בשעות הלילה, וזאת באמצעות צוות הכוננות המיוחד שבו.

פעילויות

על מנת להעביר את שעות הפנאי של הדיירים, מוצעות להם לא מעט פעילויות תרבותיות. כך, מדי מספר שבועות מאורגנים עבורם ימי עיון או הרצאות בנושאים שונים, וכן עומד לרשותם מועדון מרווח, בו יכולים לצפות יחדיו בטלוויזיה, לשחק במשחקי חברה או לשוחח בענייני אקטואליה. באותה מידה, הם יכולים להירשם לחוגים, או לחילופין לעבור טיפולי יופי במספרה אשר נמצאת במקום.

המחשה - ירושלים של זהב

המחשה – ירושלים של זהב

כתובת
קורא הדורות 26 א', ירושלים
"מרכז מידע גיל הזהב אינו קשור למוסד זה ודף זה הינו אינפורמטיבי בלבד. ניתן לפנות לעסק באופן ישיר או להתקשר ל- 077-9033548 לקבלת יעוץ חינם"