עמל מזרע – בית אבות בקיבוץ מזרע

מגמת הפיתוח המואץ של בתי האבות והמוסדות הסיעודיים בארץ כוללת לא רק את אזור המרכז. בית אבות עמל מזרע הוא ראייה לכך שכן היזמים בחרו להקים אותו במיוחד עבור תושבי הצפון – בסביבה נאה ביותר, בקיבוץ מזרע.

חשוב לציין שלמרות שהיוזמה להקים את עמל מזרע הייתה יוזמה פרטית, הרי שאין הוא פועל בחלל ריק. כמו כל בית אבות סיעודי ומתקן טיפולי דומה, גם כאן המקום פועל תחת קריטריונים מקצועיים ופיקוח מתמיד מטעם הרשויות השונות. כמוסד סיעודי ובית חולים סיעודי פועל המקום בכפוף להנחיות משרד הבריאות והוא משרת בעיקר את תושבי הצפון על הצד הטוב ביותר. במקום נערכות ביקורות של משרד הבריאות ועד כה הללו מספרות על מצוינות תפעולית ועל השקעה של ממש במתקנים ובצוות המקצועי.

על מנת להפוך את החזון של בית אבות סיעודי ומרכז טיפול חדיש חברו מספר גופים בשיתוף פעולה. לקיבוץ מזרע הצטרפה החברה היזמית הורן את ליבוביץ ואל השתיים הצטרפה חברה בעלת ידע וניסיון בבתי אבות ודיור מוגן סיעודי – עמל.

חברת עמל, יש לציין, הינה חברה וותיקה מאוד, בעלת רשת של בתי אבות ושירותים לגיל השלישי. החברה צירפה את עמל מזרע לרשת השירותים שהיא מספקת כגון מוסדות סיעודיים, שירותי מטפלים, אחיות מקצועיות וכדומה. הרשת ידועה בשיתוף הפעולה המוצלח שלה עם רשויות בריאות שונות לרבות בתי חולים וקופות החולים השונות.

מחלקות מקצועיות לכל צורך

עמל מזרע נועד בראש ובראשונה לספק מענה לתושבי הצפון בני הגיל השלישי שזקוקים למענה טיפולי שיקומי רגיל או מורכב. על מנת להתקבל יש צורך להמציא הפניה מתאימה מקופת החולים, מבית חולים, מגורם סוציאלי. ניתן גם להגיע ללא הפניה, מצוידים במסמכים רפואיים שיעידו על יכולת תפקוד ועל מצב רפואי.

במקום ניתן למצוא כמה מחלקות שהשיבוץ אליהן נעשה על פי מצבו של כל קשיש בהתאם לאבחון ולמצב נפשי ותפקודי.

  • מחלקת תשושים – למחלקה זו מגיעים אנשים מבוגרים שסובלים מירידה בכושר השכלי או הרגשי.
  • מחלקה סיעודית – מחלקה זו קולטת מבוגרים שסובלים מירידה ביכולת התפקוד, כאלה שאינם זקוקים לטיפול מורכב או חריג אלא לסיוע בפעולות יום יומיות כגון רחצה, האכלה וכדומה.
  • מחלקה סיעודית מורכבת – במחלקה כזאת נמצאים אנשים מבוגרים הסובלים לא ממצב סיעודי רגיל כי אם ממצב שמחייב השגחה וטיפול רפואיים כתחליף לאשפוז בבית חולים. מחלקה כזאת חייבת להיות ערוכה הן ברמת כוח האדם והן ברמת הציוד המקצועי והרפואי.

סביבה נאה ומקצועיות בטיפול

בית אבות עמל מזרע מעניק תנאי טיפול טובים ביחד עם סביבה נאה וירוקה וחדרי מגורים נאים. המקום זכה להערכת משרד הבריאות ברמת התחזוקה והטיפול וכן מבחינת כוח האדם המועסק בו. בבית האבות הטיפולי ניתן למצוא אחיות, עובדות סוציאליות, רופאים עם התמחות בגיל השלישי, מטפלים מקצועיים, כוח עזר, עובדי רווחה, פיזיותרפיסטים, עובדי מטבח ועוד.

"מרכז מידע גיל הזהב אינו קשור למוסד זה ודף זה הינו אינפורמטיבי בלבד. ניתן לפנות לעסק באופן ישיר או להתקשר ל- 077-9033548 לקבלת יעוץ חינם"