פאלאס רעננה – דיור מוגן ברעננה

בית דיור מוגן פאלאס רעננה, מקבוצת עזריאלי, ממוקם במערב העיר ונחשב לאחד הבולטים מסוגו באזור השרון כולו. היתרון הראשון שלו הוא הלוקיישן, כאשר מסביבו פארק ירוק ומגוון רחב של מקומות בילוי, פנאי וקניות. המעלה השנייה והמרכזית יותר היא שמדובר במוסד ששם לו למטרה לספק לדייריו איכות חיים גבוהה ומעטפת רחבה של שירותים בשנים המאוחרות של חייהם.

דיור ומחלקות

בית דיור מוגן פאלאס רעננה מיועד במידה רבה לקשישים ברמת תפקוד עצמאי גבוהה יחסית, המחפשים מקום בטוח למגורים בו יוכלו לקבל את השירותים להם הם נדרשים. עם זאת בשנים האחרונות נפתחו שתי מחלקות סיעוד חדשות, כשלצד זה פועלת מחלקה ייחודית עבור תשושי הנפש. בסך הכול יש כאן למעלה מ-300 דיירים, המרכיבים יחדיו "קהילה" ענפה.

הדיירים מתגוררים בדירות מסוגים שונים, לרבות דירות סטודיו, דירות שניים או שלושה חדרים, דירות גן או אפילו דירות פנטהאוז. לכל דירה מפרט טכני משלה, אבל ברמה הכללית אפשר לטעון שהוא רחב ומרשים בהשוואה לרוב המוסדות האחרים המיועדים לבני גיל הזהב. הדיירים זכאים לשירותי כביסה וניקיון במהלך השהות שלהם במקום. 

המקום כולל שורה ארוכה של מתקנים, במטרה "להכניס עיר שלמה לבית אחד". הדיירים מקבלים שלוש ארוחות חמות מדי יום, המותאמות באופן מלא לצרכים התזונתיים המאפיינים את בני גיל הזהב. הארוחות כאן נחשבות למשובחות ולאיכותיות בכל קנה מידה, בטח בהשוואה למוסדות מקבילים לבני גיל הזהב. 

שירותים ופעילויות

למרות שלא מדובר במוסד גריאטרי המיועד לחולים סיעודיים, עדיין דרוש מענה רפואי מסוים גם במוסד לדיור מוגן. במקרה של דיור מוגן פאלאס רעננה, המענה הזה הוא בהחלט רחב. הדיירים נמצאים תחת השגחה רפואית 24 שעות ביממה, עוברים בדיקות ומעקבים תקופתיים ומקבלים טיפולים רפואיים שונים. מסגרות הטיפול כאן רחבות יחסית וכוללות בתוכן פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק וכן מסגרות שגרתיות הרבה פחות, דוגמת ריפוי באמצעות מוזיקה, תנועה או אומנות.

הדיירים, בעיקר אלו הנמצאים במחלקה הסיעודית, זכאים לטיפול אישי בהתאם לרמת התפקוד ולצרכים הנקודתיים שלהם. היבט נוסף שמקבל מענה הוא זה הסוציאלי, כאשר העובדים הסוציאליים במקום מעניקים לקשיש ולבני משפחתו ליווי צמוד, תוך סיוע בהתנהלות מול הגורמים השונים ובהשגת זכויות המיועדות לקשישים מחמת גילם או מצבם הגופני.

בעיני רבים, אחת מגולות הכותרת של דיור מוגן פאלאס רעננה הוא היצע המתקנים והפעילויות לשעות הפנאי של הדיירים. במקום פועל ה-Sport Care, מועדון בריאות וספא הכולל בריכת שחייה מקורה, חדר כושר מאובזר, חוגי התעלמות (הן ביבשה והן במים) ועוד. הבית מציע מגוון רחב של חוגים ופעילויות עבור אוכלוסיית הדיירים שלו, לרבות ריקוד ותנועה, קרמיקה, עיסת נייר, טאי צ'י, סריגה, פסיפס, ציור אינטואיטיבי, תפירת בובות, עבודות ברשת ועוד.

המענה החברתי של המקום כולל טיולים, הצגות ובילויים, חגיגות משותפות של מועדי ישראל וימי הולדת של הדיירים, מופעים והרצאות בשלל נושאים הנוגעים לחייהם של הקשישים או מרתקים אותם. בנוסף מוצעות לדיירים עמדות מחשב ואינטרנט, לשימושם החופשי. 

אלמנט ייחודי אחר הוא שירותים אישיים לדיירים, המגיעים עד לפתח המקום. ביניהם: הכוונה אישית של בנקאי מבנק הפועלים, ביקורי שען מקצועי, שירות עבור מכשירי שמיעה, מיקור חוץ למציאת מטפלים אישיים או אפילו יריד שבועי בשם "שאנז אליזה" בו מוצעים לרכישה פריטים מסוגים שונים.

צוות מקצועי

דיור מוגן פאלאס רעננה כולל אנשי מקצוע רבים, המנוסים בעבודה עם האוכלוסייה המבוגרת יותר ומספקים יחדיו מענה משולב. מצבת כוח האדם של המקום כוללת:

  • רופאים וגורמים פרא רפואיים
  • אחים ואחיות
  • מטפלים אישיים
  • עובדים סוציאליים
  • דיאטנית
  • מדריכי חוגים
  • אנשי משק ומנהלה
  • ועוד

בית נוסף מרשת פאלאס: דיור מוגן פאלאס מודיעין

כתובת
אחוזה 269 רעננה
טלפון: 09-770-5050
"מרכז מידע גיל הזהב אינו קשור למוסד זה ודף זה הינו אינפורמטיבי בלבד. ניתן לפנות לעסק באופן ישיר או להתקשר ל- 077-9033548 לקבלת יעוץ חינם"