איך לבחור טיול מתאים לגיל השלישי?

בשוק הישראלי קיימות חברות טיולים רבות המציעים טיולים מאורגנים לגיל הזהב. על מנת להבטיח חוויה טובה וטיול המתאים לציפיות, יש לבדוק לפני שבוחרים חברת טיולים מספר נקודות חשובות.

טיול לגיל הזהב ובמיוחד טיול לחו"ל יכול להיות מקור לחוויות רבות ולסיפורים לנכדים.

מטייל חכם יבדוק מספר מרכיבים: חברת הטיול, נסיון החברה בטיולים מעין אלו, יעד ומסלול הטיול, גודל קבוצה, מדריך הטיול, רמת בתי מלון ומה כולל הטיול.

חברת טיולים

חברת הטיולים – בשוק קיימות הצעות רבות לטיולים מאורגנים לבני גיל הזהב. צריך לזכור שחלק מחברות הטיולים  מציעות טיול רגיל ומצמידות לו כותרת של "טיול גיל הזהב". כך שבסופו של דבר אתה מגיע לטיול שלא מותאם לגיל הזהב והטיול הופך במהרה לסיוט.

טיולים בחברות המתמחות בגיל הזהב לא יהיו זולים, מאחר ונלקחים מרכיבים רבים שלא כלולים בטיול רגיל, כגון – התאמת מסלול לגיל הזהב, קבוצות קטנות, שני אנשי צוות –  מדריך (ולא מלווה) המתמחה בטיולי גיל הזהב ורופא מלווה. כמו כן מקפידים על רמה גבוהה יותר של בתי מלון ומעבר מינימאלי בין בתי המלון לאורך המסלול (מסלול כוכב), טיסות ישירות במידת האפשר, תוכנית כוללת ללא סיורי אופציה ואף תשלום הטיפים בחו"ל.

יעד הטיול

יעד הטיול – רוב הטיולים המוצאים בשוק לאגן הים התיכון ואירופה נעים סביב 8 -12 ימים.  לעומתם טיולים אל יעדים רחוקים כגון: המזרח הרחוק דרום ומרכז אמריקה נעים סביב 15-21 ימים.

מטייל חכם  חייב לשקול את יכולתו לצאת לטיול ארוך, מניסיון מצטבר מסתבר שרוב המטיילים בגיל המבוגר מגיעים לרוויה לאחר כ- 10 – 12 ימים. לכן לפני צאתך בחן את היכולת האישית שלך לטייל לאורך זמן ולהיות מנותק מהרגלי החיים היומיומיים בארץ.

מסלול הטיול

מסלול הטיול – קרא בעיון את התוכנית המוצעת ובחן את אופי הטיול, מעבר בין בתי מלון ומה כלול בתוכנית. ניסוח כמו "במידת האפשר", "יום חופשי", "ניתן יהיה"  מעיד על תוכנית שבה כלולים אופציות שמוצעות ע"י המלווה לרוב במחיר מופקע. סיור אופציה – תבדקו ואל תהססו לבדוק שנית אם הטיול כולל הכל, ללא ימים חופשיים, כניסות לאתרים כפי שמצוין  בתוכנית.

גודל הקבוצה

גודל קבוצה – קבוצה אידיאלית מכילה כ- 16-26 מטיילים בקבוצה באוטובוס גדול ונוח. קבוצה קטנה מאפשרת ניצול זמן יעיל יותר, מיצוי טוב יותר של הטיול ויחס אישי מהצוות.

מדריך הטיול

מדריך הטיול – חברות רבות מעמידות את המדריכים כעמוד התווך של החברה והדבר נובע מכך שחלק חשוב  מהצלחת הטיול תלויה במדריך הטיול. לא כל מדריך יכול ומסוגל לעבוד עם קהל הגיל השלישי. לכן נסו לברר מראש מי המדריך, רמת השכלתו ויחסו למטיילים. נסו לקבל המלצות מחברים, גלישה באינטרנט וחוות דעת של מטיילים שטיילו עם המדריך בעבר.

מלווה רפואי

מלווה רפואי – ודאו שאכן מצורף רופא מלווה לטיול.

בית מלון

בתי מלון – בדקו היטב כמה מלונות עוברים בטיול, מהי רמת בתי המלון – יש לוודא שהמלונות מדורגים ברמה של 4 כוכבים לפחות. כמו כן בדקו האם במחיר הטיול כלולים ארוחת בוקר וערב, האם יש מעלית במלון.

טיפים

טיפים: במחיר הטיול בחברות המתמחות בגיל הזהב נגבים מראש טיפים לנותני השירותים בחו"ל ובהם כלולים: מדריכים מקומיים, סבלים למזוודות, נהג האוטובוס ונותני שירותים שונים.  ודאו שאכן המחיר כולל את הטיפים וסעו לטייל בראש שקט.

סוג הטיסה

טיסות – בדקו האם הטיסה ישירה ומה אורכה. כמובן שלא לכל היעדים ניתן לטוס ישיר, לפני ההרשמה  לטיול בדקו מה זמן ההמתנה בין הטיסות, זמן סביר הוא כשעתיים עד שלוש בין טיסה לטיסה.

הכותב –  שמעון דיגה מנהל "בריזהב" טיולים לגיל השלישי, מדריך המתמחה שנים רבות בהובלת טיולים בחו"ל במגוון יעדים רב.

4/5 - (1 vote)