בית הדר – מרכז גריאטרי באשדוד

בישראל ישנם לא מעט בתי אבות ודיור מוגן, כאשר לכל מקום אפיונים משלו ואווירה משלו. בקצה אחד של הסקאלה ניתן למצוא בתי אבות שמיועדים למעשה לדיור מוגן לאוכלוסייה של דיירים בני הגיל השלישי שהינם עצמאיים. בקצה השני של הסקאלה למצוא בתי אבות שמיועדים להעניק תנאי מגורים וטיפול לדיירים בני הגיל השלישי שאינם עצמאיים.

בשורות הבאות נספר על בית אבות מיוחד שמצוי באשדוד ושמו בית הדר. המקום איננו סתם מוסד סטנדרטי שמתאים לדיירים במצב סיעודי. המקום כולל אפשרויות טיפול ושיקום נרחבות לדיירים שמצבים מצריך התייחסות מיוחדת לצד כאלה שזקוקים לטיפול סיעודי מקובל ולא מורכב.

שיקום וריפוי באווירה נעימה

לפי שנספר על האווירה בבית הדר, על סוגי הדיירים שניתן למצוא במקום, על אנשי המקצוע והעובדים, ראוי להתחיל עם מעט רקע מקדים.

בית הדר שוכן ברחוב אורט 3 שבאשדוד. המקום מאופיין באווירה נעימה, שלווה ופסטורלית למדי, למרות שבחדרים השונים ניתן למצוא לא מעט סיפורים אנושיים לא פשוטים ומרגשים. המקום פועל כבר למעלה מחמש עשרה שנים והוא מאופיין גם בניהול איכותי ובצוות עובדים גדול, מגוון ומגובש.

לצד פעילותו כבית אבות ומוסד שיקומי לקשישים, מספק המקום גם שירות חשוב של החלמה וטיפול לזמן קצוב. הדבר נחוץ ביותר לתושבי אזור הדרום, אשדוד והסביבה, לאחר מצבי טראומה שונים, לאחר ניתוחים סבוכים, תאונות, בעיות נוירולוגיות וכן על רקע מצב נפשי.

בית הדר פועל בפיקוח מלא של משרד הבריאות, עם כל הרישיונות הדרושים ועל פי כללי ניהול איכותי של מוסדות רפואה ושיקום, בתי אבות ומחלקות סיעודיות.

מחלקות שונות למטופלים שונים

בית הדר איננו מבתי האבות שנועדו לספק בעיקר שירותי פנאי ורווחה לאוכלוסייה של בני גיל הזהב שמצבם הרפואי טוב ושפיר. למרות שבמקום ניתן למצוא לא מעט פעילויות ואירועים שונים לרווחת המטופלים, המטרה המרכזית של המקום היא טיפולית ולעיתים גם שיקומית.

בית הדר מורכב למעשה מכמה מחלקות:

  • מחלקה שיקומית – לכאן מתקבלים אנשים שניתן ליצור עבורם תוכנית שיקום איכותית כדי לאפשר להם לחזור לתפקוד טוב יותר ומשופר. חשוב לדעת שהמחלקה מנוהלת על ידי אנשי רפואה והיא כוללת הרבה בעלי מקצוע מתחום הבריאות הגופנית והנפשית. קיימת חשיבות עליונה לרצון של המטופל לחזור לתפקוד משופר ולכן נעשה מאמץ גם בחיזוק נפשי ולא רק בשיקום הגופני.
  • מחלקה למונשמים – זוהי מחלקה שערוכה להעניק טיפול מיטבי למטופלים שנמצאים בהכרה חלקית או כאלה שזקוקים להנשמה. לרוב, מדובר באנשים שמצבם הגופני ירוד, שסובלים ממחלות קשות או מפגיעה בכמה מערכות בגוף. שילוב של טכנולוגיה, אחיות, מטפלים ועובדים סוציאליים מעניק איכות חיים טובה ככל שניתן למטופלים בתוספת סיוע לבני משפחה ומלווים.
  • מחלקה סיעודית – מחלקה זו שונה למדי גם היא מבתי אבות סיעודיים רבים. המחלקה למעשה מפוצלת לשנים – מצד אחד ישנה מחלקה סיעודית רגילה, עם מקרים של ירידה בתפקוד. מצד שני, ישנה מחלקה של מקרים סיעודיים קשים שזקוקים לטיפול מיוחד, מורכב מבחינה גופנית ולעיתים גם מבחינה נפשית. מתקבלים גם חולי דיאליזה, חולים במחלות קשות ועוד.

אנשי מקצוע וצוות העובדים

צוות העובדים של בית הדר באשדוד כולל הרבה מאוד אנשי מקצוע, מטפלים, רופאים ועוד אנשי צוות שונים בתחומי מנהלה, פנאי ואיכות חיים. בין היתר ניתן למצוא במחלקות השונות:

  • רופאים בעלי ניסיון רב בטיפול בקשישים, בטיפול במחלימים ממחלות קשות, בטיפולי שיקום.
  • אחיות מקצועיות – לרבות אחיות סיעודיות שנמצאות בתפקיד מסביב לשעון.
  • עובדי ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה.
  • מטפלים, אנשי תחזוקה, סניטרים, מפעילים לפעילויות שונות ועוד.
"מרכז מידע גיל הזהב אינו קשור למוסד זה ודף זה הינו אינפורמטיבי בלבד. ניתן לפנות לעסק באופן ישיר או להתקשר ל- 077-9033548 לקבלת יעוץ חינם"