כרמי בת ראובן

בירושלים קיימים בתי אבות ומוסדות סיעודיים רבים מאוד. חלק מאותם בתי האבות מיועדים לאנשים עצמאיים, אחרים כוללים מחלקות סיעודיות ויש כאלה שנועדו לספק תנאי מגורים וטיפול בקשישים שנחשבים לתשושי נפש.

בית האבות כרמי בת ראובן הירושלמי, ברחוב דרך חברון מספר 60, שייך לבתי האבות מן הסוג האחרון. המקום מוקדש רובו ככולו לשיכון ולטיפול באזרחים בני הגיל השלישי הסובלים מירידה בכושר הזיכרון והחשיבה, דמנציה או אלצהיימר. לרווחת הדיירים, בית האבות מעסיק בית האבות אנשי מקצוע מתאימים ומציע פעילויות מתאימות ותשתיות נחוצות.

בית לירושלמים הוותיקים

בית האבות כרמי בת ראובן הירושלמי הינו יותר ממקום מגורים לאוכלוסייה המתבגרת של ירושלים. זהו בית אבות שעושה חסד יום יומי עם אנשים מבוגרים שרבים מהם כמעט חסרי ישע וכאלה אשר גם אם גופם מתפקד באופן סביר, הרי שמבחינה קוגניטיבית הם חסרי יכולת לדאוג לעצמם באופן מינימלי.

בית האבות מציע את שירותיו הטובים בהתאם לכללים ופועל בפיקוח משרד העבודה והרווחה. למקום יש רישיון מתחדש לעת לעת, לאחר שנבדקים קריטריונים תפעוליים וטיפוליים שונים. למקום רישיון עסק ורישיונות מתאימים גם מטעם משרד הבריאות.

איך מתקבלים לכרמי בת ראובן?

על מנת להתקבל לבית האבות יש לפנות להנהלה מצוידים במסמכים מתאימים. מכיוון שהמקום נמצא בפיקוח של משרד הרווחה ומכיוון שהוא משכן מספר מוגבל של דיירים, מומלץ להמציא מסמכי הפניה על רקע סוציאלי, מעובדת סוציאליות, רשויות הרווחה, וביטוח לאומי.

יש להמציא גם מסמכים רפואיים המעידים על יכולת התפקוד הכללית, מצב בריאות כללי, מגבלות שונות. חשוב לשים לב שבית האבות איננו בעל משאבים לספק טיפול רפואי או סיעודי מיוחדים ולצורך כך – פועלים בתי אבות או בתי חולים גריאטריים – סיעודיים אחרים.

תנאי המגורים בכרמי בת ראובן

למרות שבית האבות כרמי בת ראובן הינו מוסד ירושלמי, המקום אינו מתנהל באווירה דתית ולכן הוא עשוי שלא להתאים לקשישים ממשפחות דתיות או מסורתיות. בבית האבות מתגוררים כארבעים דיירים, שרובם מוגדרים כתשושים או כבעלי ירידה קוגניטיבית מסוימת.

יש לציין שחלק ניכר מהדיירים עדיין פעילים יחסית, בזכות טיפול מסור של אנשי מקצוע. החדרים בבית האבות אינם פרטיים כי אם משותפים. כל זאת, מכיוון שקיים צורך בהשגחה מתמדת ובפיקוח בשל חוסר היכולת של חלק מהדיירים לדאוג גם לדברים בסיסיים.

עם זאת, החדרים מטופחים ונקיים, האווירה בהם נעימה, מצוידים במקלחת ושירותים צמודים, ריהוט, ארון לכל דייר וכן חדר אוכל יפה, פינות הסבה ואזורים לפעילות משותפת וכן גינה.

בין הפעילויות והשירותים המוצעים לדיירים בבית האבות כרמי בת ראובן ניתן למצוא:

סיוע בפעילויות יום יומיות כגון אכילה, רחצה והיגיינה, אספקת מוצרי ספיגה, טיפוח אישי, הלבשה, יציאה לחצר, הגעה לחדר האוכל וליווי אישי. בנוסף, מתקיימות פעילויות העשרה וחברה כגון ריפוי בעיסוק, הקפדה על תזונה והתעמלות, חוגי יצירה, מוזיקה, משחקי חברה והפעלות. בבית האבות מספקים את צרכי הדיירים מבחינה בריאותית וניתן סיוע לזקוקים לתרופות מרשם, טיפול רפואי, סיוע מעובדת סוציאלית.

אנשי צוות בכרמי בת ראובן

בבית האבות כרמי בת ראובן אנשי מקצוע מגוונים, האחראים על מגוון השירותים והפעילויות היום יומיות ועל תפעול בית האבות ושמירה על סדר וניקיון. מדריכים מקצועיים ורכזי חברה אחראים על ריפוי בעיסוק, פעילות חברתית וחיזוק קשרים חברתיים עם דגש על תפקוד קוגניטיבי.

עובדים כלליים ועובדי תחזוקה אחראים על ניקיון וסדר. מטפלים, רופאים ואחיות מספקים מענה רפואי טיפולי ופעילותם של עובדי אדמיניסטרציה ועובדים סוציאליים חיונית גם היא.

דרג מאמר זה